ورزشکار 3
ورزشکار 3
درآمد خالص سه تیم ایتالیایی حاضر در لیگ قهرمانان اروپای فصل 18-2017، مشخص شد.

به گزارش “ورزشکار سه“، شب گذشته، ناپولی با شکست نیس فرانسه موفق شد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و حالا ایتالیا پس از ۴ فصل، می تواند سه نماینده در این رقابت ها داشته باشد. اما صعود ناپولی از نظر مالی به ضرر دو تیم دیگر، رم و یوونتوس است چون حالا درآمد اختصاص یافته به سهمیه تیم های ایتالیایی، تقسیم بر سه می شود.

وبسایت Calcio e Finanza، درآمد خالص هریک از تیم های یوونتوس، رم و ناپولی را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا مشخص کرده است. صعود ناپلی ها حداقل ۱۸ میلیون یورو از درآمد رم و یوونتوس کم می کند و بنابراین صعود نماینده سوم ایتالیا، به ضرر این دو تیم شده است.

سهم تیم های ایتالیایی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا ۱۱۰ میلیون یورو است که این مبلغ به دو  بخش مساوی تقسیم می شود. بنابراین نیمه اول ۵۵ میلیون یورو است که فارغ از اینکه چند تیم از یک کشور به دور گروهی این مسابقات می رسند، به سه تیم اول آن کشور داده می شود. قهرمان ۵۰%، نایب قهرمان ۳۵% و تیم سوم ۱۵% از این مبلغ را به خود اختصاص می دهد. بنابراین یوونتوس، رم و ناپولی به ترتیب ۲۷٫۵ میلیون یورو، ۱۹٫۲۵ میلیون یورو و ۸٫۲۵ میلیون یورو از بخش اول (۵۵ میلیون یورو) سهم برده اند.

اما ۵۵ میلیون یوروی دیگر با توجه به تعداد نمایندگان یک کشور در دور گروهی مشخص می شود. تا قبل از صعود ناپولی، تیم های یوونتوس و رم هر کدام به طور مساوی ۵۰% سهیم بودند اما با اضافه شدن ناپلی ها این مبلغ تقسیم بر سه می شود. بنابراین از ۵۵ میلیون یوروی دوم، هرکدام از این سه تیم ۱۸٫۳ میلیون یورو درآمد کسب می کنند.

علاوه بر مبالغ فوق، هر یک از ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی، یک بسته ۱۲٫۷ میلیون یورویی به عنوان حق شرکت در مسابقات دریافت می کنند. ضمنا به ناپولی ۲ میلیون یوروی دیگر به عنوان پاداش اختصاص می یابد؛ چون آن ها دو بازی در مرحله پلی آف پشت سر گذاشته اند. بنابراین درآمد خالص هریک از سه تیم ایتالیا پیش از شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ترتیب زیر خواهد بود:

یوونتوس – ۵۸٫۵ میلیون یورو
آ اس رم – ۵۰٫۲۵ میلیون یورو
ناپولی – ۴۱٫۲۵ میلیون یورو

لازم به ذکر است این مبالغ به عنوان حق مشارکت لیگ های اروپایی و ورودی تیم ها در مرحله گروهی است و درآمد حاصل از صعود از هریک از مراحل حذفی و همچنین تبلیغات، به صورت جداگانه با توجه به عملکرد تیم ها به آن ها اختصاص می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین مشاهده کنید

ورزشکار 3